Sunday 18 December 2016

Unspoken



Hello bloggers!! my god it's been a long tme i havent post anything here. so what's up? well for me its quite good. as you can see i change my header hahaha im no longer wooribins you know hahah, nahh after i sign up for university i am no longger a k-popers huhu..actually i literally dont have time nak layan drama bagai bagai semua tu kan? hahaha

So, based on my title unspoken. basically apa yang aku post sebelum ni semua macam respond kepada apa yang aku baca kat media social kan? kalau tak salah lah. aku sendiri dah lupa konsep blog aku. tapi ada i kesah its my blog kan? hahaha. okay lah ni betul aku akan mula cerita berdasarkan tajuk aku tu. Adakala, aku susah nak cakap apa yang aku nak cakap. sebab setiap kali aku cakap apa yang aku rasa atau aku anggap bende tu gurauan mesti dia akan salah anggap and take it serious. like seriously, dia cakap boleh. And dia sendiri bila cakap pun dalam nada gurauan. kenapa sampai aku je salah. yaaa, banyak dah sekarang ckp pergi mampos org mcm ni. tapi macam mana kalau org tu memang akan selamanya dengan kita? contoh adik beradik, takkan kau nak bergaduh or bertekak pasal bende macam ni kan? so apa tndakan aku ialah aku mengalah. abis nak buat apa lagi. 

Ada satu hari tu, aku bercakap dengan seseorang dengan nada budak budak i mean yaa aku kat rumah sendiri why i cant be myself? lepas aku cakap tu dia kata "apa ni, cakap mcm budak budak, kau dah besar" aku jawab, "what? aku tak boleh nak jd diri sendiri pulak kat rumah ni?" dia terus terdiam. i mean kat mana lagi aku boleh jadi diri aku? kat memana pun aku sekat dri aku untuk jadi diri sendiri. aku kawal diri aku untuk tak jd gedik dan manja kat U sbb aku tahu akan ada manusia yang akan menyampah. yaaa, aku sedih doh bila keadaan tu jadi. at that moment dia cakap tu aku betul betul rasa nak nangis. Dah lah tak pernah tanya aku pasal life aku, pepaling tanya aku pasal belajar. aku dah sangt sngt bosan dengan pertanyaan tu sumpah. 

aku bukan pelajar cerdik yang mudah nak ckp "ohhh, semua okay ja" no thats not me. aku akan jawab "boleh lah" sbb aku tahu pencapaian atau limit aku belajar sampai mana. aku minat nyanyi, minat berlakon, tapi kalau family tak support kau. Kau rasa kau boleh dengan baik ke? family aku yakinkan aku "kau bleh dapat A" well i know myself, bertungkus lumus belajar pun still tak dapat cemerlang. dapat okay okay sajaaa. boleh lah dikatan dalam famly aku paling bodoh. aku nak sangat dri atas pentas dengan bakat ceh bakat kauu. hahaa. tapi tu lahh, hahaha. hadap jelah apa yg aku tak berapa nak ni. 

sejak dah masuk U ni, aku cuma ada kawan rapat je. bukan kawan baik. so banyak jugalah bende yang aku simpan sorang. kadang bila aku jatuh aku nak ada orang yang memang seikhlas hati ada ngan aku. aku rindu sangat kawan baik aku. tapi dia dah ada buah hat takkan aku nak kacau, dah le tetiap malam on the phone ngn awek dia. so i know where i stand. aku ni jenis bila member dah ada awek, aku tak cari dia dah. except bende tu aku betul betul tak boleh simpan sorang. aku menulis ni dengan penuh perasaan tau, harap korang pun ada feel lah masa baca hahaha. okay bye!


9 comments:

  1. omgggg i feel you sis. kalau i kat kolej, i tak ramai kawan. sumpahh lonely. i try to reach them by being my own self, but they cannot accept my true self. Thus, i have to pretend being someone I'm not. But still i'm being rejected. One day ada sorang budak kelas tu tanya :" Tadi i ada nampak budak makan sorang2 kat cafe, terus I teringat kat kau. kan ko selalu alone" . OUCHHH that hurts HAHAHA. about studies memang ke laut laaaaa tapi i selalu pretending to be "EH i okay je laaa" . it's all about pretending because people NEVER TRY TO UNDERSTAND US. okay emosi pulak ahahaha :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann, but sometimes it so much easier tau being alone ni. tapi tulah manusia ni mmg perlukan teman sebab tu adanya perkahwinan dan persahabatan :)

      Delete
  2. Just be yourself dear. Experience will be a great sifu. Enjoy ur life to the max.

    Btw, I miss my U moments. It was a beginning of my life where I started to be so independent, looking for new friends (not so called Bff), study very well and get involve in everything to make myself busy.

    At the end, those 'things' create who u are today.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you :) your comment motivate me a little bit. i should make myself busy with something i love like joining orchestra maybe? kan? hahaha.

      Delete
  3. Why not? As long as it make u happy and keep positive. Sometimes u have to follow ur heart (benda2 baiklah for sure kan). So that nothing to be blamed or regretted in future.
    P/s: drama classes pun ok. 😍

    ReplyDelete
  4. yup betul. sejak sy pun masuk U, sy cuma ada beberapa kawan yang boleh meluahkan perasaan sebab bukan semua faham apa yang sy rasa. kalau kita TERsilap meluahkan perasaan mungkin juga membahayakan diri kita. so, kita kena percaya pada diri sendiri. kalau bukan kita, siapa? hehehe.

    love,
    afifah.

    ReplyDelete
  5. Be positive and spread positivity. Do what you can do best, and try hard to achieve what you want. It's your life. Don't let all those negative people ruin your dreams k, syg! Always put your trust in God, He'll surely will protect you and love you endlessly. Be yourself, live your life to the fullest (especially your life as a uni student 'cuz one day you gonna miss it real badly). Seriously. Hehe.. I wish you all the best and take care, okay!

    ReplyDelete
  6. http://shahirahsarmy.blogspot.my/2017/02/segmen-follow-me-februari-2017-my-first.html jom join segmen di atas

    ReplyDelete