Thursday 17 December 2015

What exactly do you want?

Annyeonghaseyo, wah deabak sejak dah habis spm ni layan korea je hahaha. it's not that im an obses kpopers, i just love their drama which is short but we always satisfied with their ending. cerita melayu kebanyakannya ending dia rasa macam nak cari pengarah tu bg uppercut sekali hahaha. tapi ni pendapat saya sahaja okayy no hate promise! huhu. kadang-kadangg aku berangan jugak kalau hidup aku mcm korea macam fairy-tale wow mmg aku lah orang paling bertuah kahkahkah. yelah semua tu ada happy ending okaylah cerita melayu pun ada happy ending tapi menyakitkan hati bila kita keep wondering what happen to her mother? his sister? cerita melayu selalunya focus kat satu benda smpai lupa yg lain pun bermakna. i berangan sampai terbawa mimpi healer selamatkan i huhu.
 -Realiti tak pernah seindah mimpi- ayat ni aku lekatkn dengan gam gajah dalam kepala hotak aku.

Okay my darling semua back to the topic. im pretty sure some of you who read this maybe akan teringat kat seseorang yg pernah tanya kita "kau nak apa sebenarnya?" dan ayat ni majoritinya  lelaki yang selalu keluarkan. dan setiap kali aku ditanya dengan soalan sebegitu saya nak anda anda semua tahu yang sampai sekarang saya masih takde jawapan. aku sendiri tak tahu apa aku nak dari aku sendiri how come aku nak tahu apa aku nak dari dia. okay fine aku perempuan mungkin kalau aku rasa tak puas hati aku akan cakap putar belit aku akan cakap benda yg takde kene mengena dengan hal yg sebenarnya walaupun sebenarnya ada dia yg tak nmpk well girl always win  okay kenapa aku putar belit? sebab kalau aku straight to the point kita sama sama sakit hati dan aku taknak benda tu jadi. atau maksud lainnya, aku taknak dia terus sakit hati dengan apa yang aku cakap tanpa dia cuba fikir. atleast bila ayat berbelit otak dia automatik berfikir "apa yg perempuan ni cakap ni?" then dia akan baca ayat aku satu persatu then dia akan faham. Masalahnya sekarang ni, dia langsung taknak fikir. dia cuma nak dengar apa yg dia nak dengar, cuma nak tahu apa yg dia nak tahu. kata lain, dia nak apa yg dia fikir tu betul dan benda tu keluar dari diri aku sendiri. eventhough benda tu salah seratus peratus. bila kita cuba terang kan sekali lagi POP! "kau nak apa sebenarnya dari aku?" "cuba kau cakap bebetul apa kau nak?" weh, aku tak tahu apa aku nak dari kau mr.HIJKLM

kadang-kadangkan sebenarnya aku tak tahu macam nak cakap straight to the point dengan dia, tu pasal metafora, anafora semua keluar. so boys, can you unserstand us a little bit? cuma kene baca ayat kitaorg elok-elok boleh kn. sbelum kau tanya kitorg "apa kau nak sebenarnya ni?" soalan tu useless weh perempuan yg jenis aku mmg takkan ada jawapan untuk soalan kau tu.

this is a little bit about a girl like me, agak-agak ada tak perempuan jenis aku ni kat luar sana? hahaha kalau takde haha hahaa sis hanya mampu gelak lepastu jumpa psikologi hahahaha.
kat twitter, banyak ayat mengatakan

''''perempuan badmood  sebab
tudung
pin hilang
period pain

dan lelaki badmood sebab perempuan badmood'''

ada sesapa tanya tak kenapa perempuan kecewa, kenapa perempuan selau buat ayat "im dying inside" i know lelaki pun dying inside tapi bro kau lelaki Islam pun ada mengatakan hati perempuan dan lelaki berbeza. tapi pernah sesapa buat ayat.

-Majoriti perempuan yang kecewa
kerana lelaki ego.-

''banyak yang kecewa tu kerana sandarkan harapan pada manusia''- mato.

so, for boys out there can you understand  what I am trying to convey?

No comments:

Post a Comment